Pysselmani

Här sitter jag med ett glas cola  och filosoferar...har gjort en lista ( fast bara i huvudet ) på pysselsaker som jag behöver och den är inte kort kan jag säga. Det västa är att man måste köpa allt på olika ställen. Det finns ju inte en affär som har precis ALLT man behöver eller vill ha och det är dumt! Eller så kanske det är bra ...ekonomiskt sett iallafall.
Dom senaste dagarna har jag hunnit göra en del kort och dom tänkte jag visa här.


Ett julkort med en gammal stämpel från Panduro. Inspirationen har jag hittat hos Muhren. Detta kort var hur roligt som helst att göra och jag kommer säkert göra många liknande kort. Det mörkblå pappret har jag rivit på vissa ställen och  sedan vikt/rullat kanterna inåt och det blir lite lager-på-lager känsla, inte alls platt som det annars gärna blir om man inte använder 3D kuddar.






Här har jag gjort på liknande sätt fast jag har arrangerat det lite annorlunda.




Ännu en gammal stämpel från Panduro, jag tycker den är så söt och den passar bra till grattiskort till mindre barn. Nu var ju inte belysning den bästa när jag fotade men det får duga. Här har jag använt samma teknik som på tidigare kort.




Det sista (som jag egentligen gjorde före dom andra 3) blev ett enkelt höstkort. Den där ugglan har väl varit med på dom flesta av mina höstiga kort men jag tycker den är så söt så det kan inte hjälpas.




Tja, det var väl allt för idag. Ska kika in på ett par bloggar innan jag sätter mig framför tv:n med ungarna.

Kommentarer
Postat av: Nina

Superdupersnygga!! Riktigt läckert med de rivna kanterna. ♥

2008-09-17 @ 10:28:52
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Muffin

Oj, så mycket fint du gjort!! Blir så himla pysselsugen nu...:)

2008-09-17 @ 11:37:48
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0