Repris...

...av gårdagen blev det idag. Ännu en lugn och skön förmiddag utan ungar som stör. Jag pysslade ihop 2 kort, varav det ena är ett DT kort för Kort i fokus.

Här kommer iallafall det första...



Jag älskar detta mönsterpapper som jag köpte på stämpelmässan i början av året. Jag utgick från pappret, motivet hade jag redan färdigmålat i färger som funkar ihop med pappret. Motivet är förresten en av sakerna jag fick i mitt vinstpaket när jag vann utmaningen på Annes blogg.
Jag stansade ut några blommor och satte ihop dom med olika pappersblommor som matchar färgera i pappret. Jag limmade fast några halvpärlor på stämpelmotivet...tyckte det såg ättre ut på det viset.
Nästa kort är ett criss-cross kort som jag gjort och storleken på dett är 11x11 cm - jag föredrar 15x15 kort men jag visste inte riktigt hur jag skulle få till det så jag höll mig till beskrivningen som du hittar här.



Jag har dekorerat med stämpel från magnolia som jag fäst med 3D kuddar, ett knutet spetsband runt det hela och sedan har jag fäst like olika blommor här och där. Jag har använt halvpärlor i mitten på blommorna. Pappret jag använt är Maja design och enfärgad cardstock.
Ett ganska roligt kort att göra fast i större format helst, det blir lite enklare att dekorera på det sättet eftersom det finns mer plats.

Imorron jobbar jag så då finns det tyvärr inte tid för pyssel :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0