Äntligen...

...har jag kunnat sitta i lugn och ro och pyssla utan en ungar som stör hela tiden!
Jag påbörjade 2 kort i helgen och idag hann jag göra klart och dessutom hann jag göra ett helt nytt kort.

Det första kortet började jag med i lördags och det var bara några få detaljer som inte var klara. Jag har lagt glitterlim på den vita klänningsspetsen och likaså på den blå cirkeln och sedan har jag monterad cirkeln med 3D kuddar.




Detta kortet var också så gott som färdigt men så bestämde jag mig för att lägga till bladen runt blommorna för det såg så tomt ut innan. Flickan är givetvis fäst med 3D kuddar och likaså den ena blomman. Av nån anledning så vill jag alltid fästa åtminstone en detalj med 3D kuddar på varje kort, det känns inte så platt då.




Kortet som jag gjorde idag blev ett dopkort till. Min systers lilla pojk ska döpas i september så jag bestämde mig för att vara ute i god tid. Jag blev inspirerad av blommorna och bladen på kortet jag gjorde innan detta...



...det kanske syns? Jag hade bestämt mig för att göra ett ganska enkelt kort, inte för mycket detaljer men det var svårare än jag trodde. Jag hade bestämt mig för att bara ha blommorna, bladen och namnet men i sista stund lade jag till lite saker, t.ex den blå remsan, det rutiga bandet, datum och "På dopdagen" i brunt. Det blir sällan som man har tänkt sig har jag märkt...


Kommentarer
Postat av: Angelica

Oj vilka´underbara kort du har gjort!!!jätte fina e dom!

mvh angelica

2008-09-02 @ 22:07:40
URL: http://www.kortmakeri.se
Postat av: lillasyster jennie

Fint ;)

2008-09-05 @ 18:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0