Internetproblem och pyssel





Imorse efter att jag kört lilltösen till dagis satte jag mig framför datorn med en kopp te, redo att göra en bloggrunda. Det blev en besvikelse för varken internet eller emailen fungerade. Det är så typiskt att det alltid händer när maken inte är hemma! Jag gjorde ju vad jag kunde (och det var inte särskilt mycket) för att hitta felet men det slutade med att jag fick dricka mitt te stirrandes på alla miljoner ikoner på skrivbordet istället.
Senare (mycket senare!) visar det sig att det bara var en kabel som hade åkt ur routern. Mellersta dottern gömde sig under skrivbordet igår kväll och antagligen kom åt en kabel.
Här har jag gått hela dan utan internet och så visar det sig att det var så enkelt! Nästa gång ska jag börja med att kolla alla kablar...

Eftersom det inte blev nån bloggrunda imorse så hade jag mer tid för kortpyssel. Jag har hunnit med en hel del kort som jag tänkte visa.
Det första är ett mappkort som jag gjorde för några dar sen. Ett ganska enkelt sådant...



Insidan är enfärgad turkos. Jag satte lite glitter i vissa bokstäver i texten och det ångrar jag nu, det ser mest ut som kladd. Jag bestämde mmig för att inte pynta detta kort för mycket så jag satte bara 3 lite större rinestones i textcirkeln.
Jag måste tillägga att det stör mig väldigt mycket att textcirkeln kom snett...

Här kommer baksidan..




Nästa kort är också ett mappkort och detta kort tog en evighet att göra. Själva kortet tog väl inte tid, det som tog tid var att komma på hur jag skulle fästa bandet så kortet går att öppna lätt...







Själva "låsanordningen" fästs på baksidan. Bandet på framsidan är bara en dekoration. Jag har dekorerat med med blommor, band och siffror. Siffrorna har jag målat vita och sedan öst glitter på.
Insidan har jag kätt med mönsterpapper.

Dagens 2 kort blev julkort båda två. Det första gich hur fort som helst att göra för det mesta var redan klar, bara att montera.



Jag har använt OH-film i bakgrunden och sedan fäst text och stjärnor ovanpå.

Och det sista kortet är ännu ett julkort som också gick förvånansvärt snabbt att göra.
Motivet hade jag redan målat innan så det var bara att göra allt det andra. Jag har testat att göra egna "Lollipop" blommor i olika färger och storlekar och nu fick jag äntligen användning för  några av dom.
Bakgrunden består av olika mönsterpapper som jag rivit och satt ihop.



Ja det var allt för idag. Nu ska jag gå och baka smulpaj.

Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Muffin

Jösses, så mycket fint du har gjort!! Så härligt att du fått utlopp för din uppdämda pyssellust.

Kram!

2008-10-15 @ 20:54:14
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0