DT kort

Här kommer några kort som jag gjort till en utmaning (som DTmedlem) på Kort i fokus i vecka 34.
Beskrivning finns här.

Kortet är dekorerat med en stor  vinröd blomma med knapp i mitten. Runt kortet har jag knutit ett sidenband och det är fäst på baksidan. Kanterna på kortet är chalkade med chestnut roan. Insidan har jag lämnat tom eftersom jag inte vet vem som ska få det än.
Jag tyckte detta kort var något krångligt att göra - det gick åt 2 mönsterpapper innan jag fick till det.






Detta kort gjorde jag till utmaningen med temat Serietidning. Eftersom jag inte äger en enda serietidning och inte hittade något roligt användbart på nätet fick jag hitta på något eget. Jag gjorde små rutor med egna figurer (med hjälp av magnolias stämplar) som jag sedan placerade ut på kortet och sedan en pratbubbla med texten grattis. Jag tycker nog att serierutorna ser mer ut som små foton...
Jag har placerat ut små stjärnor som jag stansat ut med QK:en och sedan trätt ett litet snöre igenom och det tyckte jag var nog med dekorationer.



Den tredje utmaning gick ut på att kombinera färgerna blått och orange men det kortet har jag nog redan visat här.
Och detta var allt för den här gången!

Kommentarer
Postat av: Muffin

Wow, sååå fina!

2008-08-13 @ 21:31:06
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: rein.

Very sweet and beautiful!

2008-08-15 @ 06:12:16
URL: http://stampingrika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0