Hjälp!!

Dagen började ganska bra. Barnen vaknade på bra humör men sedan när det blev dags för lillan att sova middag så förvandlades hon till ett monster som bara skrek och sparkade och slog. Jag fick ge upp efter 3 försök för jag var helt slut! Hoppas hon är helst slut ikväll och somnar fort.

Igår hann jag göra 3 kort samt montera ihop ett från dagen innan. Den ena ballongen har jag monterat med 3D kuddar fast det syns inte på bilden. Jag har inte målat något vitt "blänk" på bokstäverna än man det är tänkt att jag ska göra det.


Gårdagens alster

Härom dagen såg jag att Kort i fokus hade en desigteam-tävling så jag tänkte att jag skulle göra 3 kort och skicka in bara för skojs skull. Dom vill ha 3 kort varav ett skulle vara helt utan stämpelmotiv, ett skulle vara enligt en av deras skisser och det tredje skulle vara med lila i fokus.
Först ut är kortet utan stämpelmotiv...

422282-82

Detta var svårt när man inte får använda sig av stämplar. Jag ångrar att jag inte rev lite kanter och så på det randiga pappret, nu ser det så fyrkantigt och platt ut. Jag blev inte så nöjd med andra ord.

Sen har vi kortet utifrån en av deras skisser...

422282-83

Jag tycker att den lilla cirkeln förstör hela kortet. Jag hade velat ha cirkeln större men jag hade redan en cirkel färdig från ett annat kort och det precis rätt färg och papper så jag använde mig av den (ren snålhet och lathet). Jag hade också motivet redan färdigmålat så jag var lite låst när det gällde färger på pappren. Blev som sagt inte så nöjd med detta kort heller.

Sist har vi kortet med lila i fokus. Jag som aldrig jobbar med lila (har helt enkelt inte hittat några snygga lila mönsterpapper).

422282-81

Detta kort är Linda Muhr inspirerat (ifall ni inte såg det redan). Hon gjorde ett liknande kort fast i helst andra färger och stämplar för ett tag sen. Jag tyckte det blev så himla fint och jag ville testa att göra nåt liknande och här är resultatet. Detta kort var jätteroligt att göra och konstigt nog så gillar jag resultatet. Jag bara älskar dom stora blommorna! Detta kort gick fort att göra och det är så roligt när det går fort att gö

Kommentarer
Postat av: Petra/Paradise

ååh!! VIlka superfina kort du gjort!! Jättehärliga allesamman!! Kortet utan stämplar är megafint!! snyggt när du satt fokus på texten! =)
TAck för inspirationen!!
Många kramar Petra

2008-04-02 @ 19:17:44
URL: http://paradises.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0